تالارهاي گفتگوي كلاس




 
تالارهاي گفتگوي كلاس :: گروه روانشناسي :: Week1 :: Questions - View Topic
Topic Rating: *****
Printable View
z.behjati
New Member
*

Posts: 13
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Questions (22nd Oct 10 at 4:38pm UTC)
سلام دوستان
همون طور كه در جريان هستيد از امشب فرصت داريد كه به سوالهاي مطرح شده در تالار پاسخ بدهيد. براي هر گروه يه سوال مطرح مي شود و در نهايت پاسخ شما به اين سوالها بخشي از مقاله ي شما رو تشكيل ميدهد پس لطفا در پاسخ دادن دقت كنيد كه مطالبي رو كه ذكر مي كنيد بر اساس منابع معتبر باشه و بهتره براي من يادداشت كنيد كه از چه منبعي براي پاسخ دادن استفاده كرده ايد.
حالا مي رسيم به سوالات:

1. نقش هوش هيجانی در روابط اجتماعی: ابوالحسنی-سروی
اصلا هيجان چيه؟ چرا چيزي به اسم هوش هيجاني به وجود امده ؟چه فرقي با هوش در معناي معمول داره؟

2.ارتباط روانشناسی رنگها با بهداشت روانی در محیط آموزشی: درزی-بختياری نیا
ايا دسته بندي خاصي براي رنگها وجود داره؟ اساس اين دسته بندي چيه؟ تاثير رنگها بر روي روان ادم چگونه است؟

3.بررسی نقش الگوها دررشدهیجانی واجتماعی نوجوانان: نوروزی-علایی-شجاعیان-داودی
الگوپذيري كه در دوران نوجواني يكي از موضوعات مهم است به چه معناست و چرا در اين سنين جايگاه برجسته اي پيدا مي كند؟

4.تاثير عشق برسلامت روان:موذن-فرحی
منظور از عشق در روانشناسي چيست؟ از بين انواع مختلف عشق كدام يك بيشتر توصيف كننده ي عشقهاي خياباني است؟

5.تاثیر اسنادهای مربوط به جنسیت بر روابط بين فردی: همتی-کسایی فر-حسینی
منظور از اسناد يا قالبهاي فكري چيست؟ اسنادها در چه ابعاد و موضوعاتي مطرح هستند؟ ايا صرفا منفي هستند يا ممكن است مثبت نيز باشند؟

منتظر جوابهايتان هستم {Smile}
يادتون نره چون قراره پاسخهايتان بخشي از مقاله هايتان را تشكيل بدهد بايد جواب سوالات رو به صورت تشريحي و مفصل بدهيد.
بهجتي
n . moazzen jami
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (24th Oct 10 at 7:02pm UTC)
salam .
1. eshgh padideii ast ke az dir baz zehne ensan ra be khod mashghul karde ast . va dar in bare tahghighate ziadi niz anjam shode ast . matalebe zir , manzure eshgh dar ravan shenasi va dalile an ra baian mikonad :
eshgh lezati mosbat ast ke mozuE an zibaii ast . hamchenin ehsase amighe , alagheii latif va ya jazebeii shadid ast ke mahdudiati dar mojudat va mafahim nadarad .va mitavanad dar hoze haie mokhtalefi padidar shavad .
eshgh va ehsase shadid dust dashtan mitavanad besiar motenave bashad va mitavanad alaieghe besiari ra shamel shavad : eshgh mitavanad besiar tond va gheire adi va khatarnak o zianbar , va ya ehsase khoshbakhti va shadi ra ba khod be hamrah dashte bashad . dar kol eshgh , bavar va ehsase amighe va latifi ast ke ba hese solh talabi va ensaniat tatabogh darad . va niz eshgh be shakhe haie mokhtalefi taghsim mishavad : mesle : eshgh be mazhab , eshgh be zibaii , eshgh be khanvade , eshghe aflatuni , eshghe khiabani va ... taghsim mishavad .

jostojuie afrad baraye mashugh haieshan az nazare ravan shenasi :
jostojuie fardi ke enekasi az ma dar u bashad ke az shaye tarin teori haii ast ke baraye dalile entekhabe mashugh , bayan mishavad . be in mafhum ke dar farde mogjabe shebahat haii be ma vojud darad ya be ebarati digar , fard dar in no eshgh , be donbale " mani digar " migardad .
dar morede digar fard be donbale " mane ide al " migardad . dar vaghe ma dar in no eshgh , be donbale negahi hastim ke ma dar an , tasviri az khod ra ke dust darim ra taiid konad .
dar morede digar , tafavot haie fard ast ke mojebe buruze alaghe mishavad . dar in no eshgh , shakhs be donbale ha,taie khod nist balke be donbale shakhsi migardad ke jaigozine barkhi az feghdan haie vojudi u shavad yani dar vaghe mokamele u bashad .
dar mavarede digar niz , afrad be dalile tars az tanhaii va ya niaz haie atefi va ... va ya jobrane tajrobe haie eshghie nakame gozashte , ru be eshgh niavarad .
daneshmandan bayan karde and ke yek seri az dalaiele entekhabe eshgh , na khod agah va ya khod agahane ast . beaghideye " vinch " dar kheili mavared , bakhshe khod agahaneie zehne ma dar jostojuie shebahat ast ke arzesh ha va alaieghe moshtarak an hara shame mishavad . ama dar eshghe mokamel , ra ta hodude ziadi " sakhtare shakhsiat " amel moshavad .
2. eshghe erus ( eshghe shahvani , eshgh be zibaii ha , faghede mantegh yani be vaseteye jazabiat ha va keshesh haie jesmani ast . haman eshgh dar negahe aval ke be sorat shuru va be sorat forukesh mikonad . ) va ludus ( eshghe tafanini , in eshgh bishtar motealegh be dorane nojavani ast . eshghe be ziabii hast . in eshgh ha mamulan zud gozarand va paidarie anha baiid be nazar miresad . ) , eshghe dorughin ( noii eshghe nadorost ba hadafe kasbe madiat ) , eshghe zaheri ( eshghi ke dar an pokhtegie lazem vojud nadarad va rastin nist va bishtar baraye dorane javani ast , eshghe lahzieii ) , eshghe lahzeii ( haman eshgh dar negahe aval ke mamulan zud gozar hastand . )

moazzen va farahi .

manabe : vikipeidia : Roger Allen, Hillar Kilpatrick, and Ed de Moor, eds. Love and Sexuality in Modern Arabic Literature. London: Saqi Books, ۱۹۹۵.
Shadi Bartsch and Thomas Bartscherer, eds. Erotikon: Essays on Eros, Ancient and Modern. Chicago: University of Chicago Press, ۲۰۰۵.
Helen Fisher. Why We Love: the Nature and Chemistry of Romantic Love
www.dostanfun .com
saharrahmani
New Member
*

Posts: 1
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (24th Oct 10 at 7:16pm UTC)
salam khanom behjati ma hanooz rage be in mozoo tahghigh nakardim pas dar had nazar khodam migam:be elat inke dar in dore (doran bologh v nogavani)afrad kheyli hasas hastand v baray khodeshon yek olgo gharar midahand mesl madar v ya yeki az fard haye darskhone madrese agar dar in dore fard olgoye monasebi baraye khod entekhab nakonad sadame mibinad v dochare tardid mishavad.(sahar alai rahmani)
f.hoseiny
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (24th Oct 10 at 8:01pm UTC)
.salam man hoseiny am.
khanoom behjaty ma ke ketab ravan shenasy ejtemai nadarim.
mage nagoftid ke man baratoon miaram.
man to ketab ghadimi ham ke mi gardam dar morede esnad arfy nazade. faghat pish davary ro gofte.
agar mishe soal ro taghir bedid .
man to natam chek kardam hamash Asnado miare.
ma
nemidoonim dige bayad chi kar konim.
Age mishe ye rahi jeloye paye ma bezarin.




mamnoon.
hoseiny
hematy
kasaie
farahi
New Member
*

Posts: 4
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (24th Oct 10 at 8:24pm UTC)
salam,
1. eshgh padideyi ast ke az dir baz zehne ensan ra be khod mashghol karde ast. daneshmandane hozehaye gonagon be noyi be tahlile in padide dar ensan pardakhtand:
mashogh enekasi az ashegh ast yani ma dar in noe az eshgh dar jostojoye negahi hastim ke ma ra dar an tasviri ke dost darim az khod dashte bashim tayid konad. dar haghighat jostojoye fardi ke enekasi az ma bashad az shayetarin teoryhayi ast ke be onvane dalile entekhabe mashogh bayan mishavad. dar in noe eshgh ensan dar jostojoye mani digar ast; mani ke betavanad tasvire man ra dar ayine dar khod enekas dahad. albate bayad goft dar aghlabe eshghha be mizani in bod be cheshm mikhorad.har fardi dar rabete ba mashoghta hadi dar jostojoye bazsazie negahi ast ke az khod darad negahe tayid konanadeye digari baraye ma nemodi ast ke cheghard ba idealhayeman montabegh ast vali zamani ke eshgh tanha be in janbe kholase shavad mitavand nemodi az shakhsiate shekanandeye farde ashegh bashad ke bedone negahe mosbate mashogh tamame ravanash motezalzel mishavad.
manabe:
a) banke maghalate jahani shodan
b) webloge: mojgankahen.blogfa.com

2. betore koli dar aghaze nojavani be elate bidari gharayez va shedate halate hayajani, gerayash be dokhtaran va pesaran be dosti ba jense mokhalef bishtar mishavad. bazi az pesarane irani dashtane doste dokhtar ara noyi mahbobiat, ghodrate ejtemeyi va movafaghiat baraye khod midanand va dar sharayeti ke tavanayie tashkile khanevade az tarighe ezdevaj ra nadarand, edeyi az anan niazhaye jensi va atefie khod ra az tarighe dostihaye efrati bar taraf minamayand, moteghabelan barkhi az dokhtaran, ertabat ba pesaran ra noyi jazabiat baraye khod talaghi mikonand va moteasafane aksare gharib be etefeghe in dokhtaran tasavor mikonand ke in dostiha be ezdevaj montahi mishavad. dostihaye khiabani ari az shokofayie mohabat va eshghe vagheyi ast va bishtar yek peyvande gharizi ast. agar ham be ezdevaj montahi shavad poshtvaneye eshgh va mohabat nadarad va chenin ezdeveji davam peide nemikonad zira pesar va dokhtare jeven bishtar sharike lezathaye jensiye yekdigar bodeand va zendegie vagheyie bad az ezdevaj faratar az erzaye gharayeze jensi ast. moteasefane, in dostiha bedone shenakhte vagheyie jense mokhalef va bar asase hayajanat va ehsasate sathi va zodgozar shekl migirad.
manabe:
a)www.pezeshkan.org
b)www.fa.wikipedia.org
Farahi va Moazzen

z.behjati
New Member
*

Posts: 13
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (25th Oct 10 at 6:13pm UTC)
سلام
از پيش داوري شروع كنيد و ان رو تعريف كنيد و به تاثيراتي كه داره بپردازيد
f.hoseiny
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (26th Oct 10 at 6:32pm UTC)
]پیش داوری هم می تواند مثبت باشد هم می تواند منفی باشد .
توقعات یا انتظاراتی هستند که قالب های فکری نام دارد .مانند کلمه ی پیش داوری مضامین منفی دارد
قالب فکری تعمیمی کلی است که عبارت است از اسنادخصوصیات یکسان به همه ی افراد یک گروه.
بدون در نظر گرفتن تفاوت های واقعی میان آن ها
قالب فکری لزوما عملی تحقیر امیز بر مبنای غرض و عمد نیست . هر چند اغلب طریقی برای ساده کردن و دید ما از دنیاست و همه کس تا اندازه ای به قالب های فکری متوسل می شوند
اگر قالب فکری بر تجربه ی استوار بوده و دقیق و صحیح می باشد
راهی مطلوب و کوتاه برای سازگاری با دنیای خارج است
از سوی دیگر
اگر قالب فکری ما را از دیدن اختلافات فردی در طبقه ای از مردم باز دارد
ناسازگارانه و بالقو خطر ناک است.
به علاوه اغلب قالب های فکری بر تجربه معتبر مبتنی نیستند
بلکه بر شایعات و تصوراتی استوارند که مخلوق رسانه های گروهی هستند و یا در اذهان خود ما برای توجیه تعصبات و بی رحمی های به وجود امده اند .
برای مثال اعتقاد به این که زنان از جنبه های زیست شناختی متمایل به کار های خانه داری هستند در در نگه داشتن ان ها در سطح کار با جارو ی برقی اثر دارد. در چنین مواردی
قالب فکری واقعا نا شایسته است
وانگهی باید دانست که قالب فکری حتی اگربی تاثیر یا مثبت باشد هم می تواند برای شخص دردناک باشد.
پیش داوری را نگرشی منفی و خصمانه نسبت به گروهی مشخص بر اساس تعمیم های ناشی از اطلاعات ناقص و یا نادرست تعریف می کنیم
بنابراین وقتی می گوئیم که شخصی علیه سیاه پوستان تعصب و پیش داوری دارد
مقصود ما این است که وی متمایل به داشتن رفتاری خصمانه نسبت به سیاه پوستان است و احساس می کند
که به استثنای یکی دو مورد همه ی سیاه پوستان مانند هم هستندو خصوصیاتی که به سیاه پوستان نسبت می دهند یا کاملا نادرست و غیر دقیق اند و یا در نهایت مبتنی بر اندکی حقیقت هستند که با حرارت به تمامی گروه نسبت داده می شود
f.hoseiny
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (26th Oct 10 at 6:36pm UTC)
آیا افکار یغلط مثل پیش داوری می توان بر امور مذهبی یک جامعه هم تاثیر بگذارد؟
یک مثال برای پیش داوری بزنید
h.darzi
New Member
*

Posts: 18
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (27th Oct 10 at 7:31am UTC)

ترکیبات رنگی ای که افراد ایجاد می‌کنند حاصل از روحیه و روان آنهاست وبيشتر به رنگ هايي علاقه دارند كه در صورتشان وجود دارد اين رنگها رنگهاي موجود در ذهن آنها ميباشد رنگها معيار تشخيص شخصيت اند دانشمندان با بررسي مناطق مختلف جغرافيايي به اين نتيجه رسيده اند كه مردمان مناطق مختلف بر اساس محل زندگيشان به رنگ هاي خاصي علاقه دارند بدين ترتيب رنگها را از جهات مختلفي به رنگهاي سرد و يا گرم تقسيم كرده اند اين رنگها در درصد يادگيري در محيط هاي آموزشي تاثير دارد.
h.darzi
New Member
*

Posts: 18
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (27th Oct 10 at 3:30pm UTC)
منبع گروه درزي-بختياري سايت ويكي پديا قسمت روانشناسي رنگ مبباشد
بار اول فراموش كردم بنويسم شرمنده {Unsure} {Cry} {Unsure} {Cry}
n . moazzen jami
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (27th Oct 10 at 3:41pm UTC)
سلام
چه كساني بر هيجان و الگو پذيري نوجوانان تاثير دارند ؟
آيا رنگ هاي گرم و سرد بر ياد گيري درس و يا افسردگي و شادي تاثير دارد ؟
zahra.kasaeefar
New Member
*

Posts: 2
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (27th Oct 10 at 4:47pm UTC)
سلام
عشق خيا بو ني چگونه به وجود مي ايد؟
رنگ صورتي به چه دردي مي خورد؟
زهراكسليي فر

f.hoseiny
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (27th Oct 10 at 6:11pm UTC)
سلام خانوم بهجتی
من هم فراموش کردم که منبعمون رو بنویسم.
منبع ما کتاب روانشناسی اجتماعی بوده
نوشته ی ارنسون


n . moazzen jami
New Member
*

Posts: 12
Status: Offline
Joined:  

Reputation: 0%  


pm
Re: Questions (27th Oct 10 at 6:40pm UTC)
سلام
پاسخ زهرا کسایی فر : عشق خیابانی بدون شناخت اولیه و سریع و با هیجان شروع می شود ( که در بیشتر مواقع به صورت پنهانی و دور از اطلاع خانواده هست که خود این موضوع مشکلات فراوانی را بوجود میاورد ) و این نوع عشق بیشتر در دوران نوجوانی و بلوغ و بر اثر بی تجربگی و یا نیاز به به یک فرد و یا احساس ترس از تنهایی و یا پایین بودن اعتماد به نفس اتفاق می افتد . عشق خیابانی معمولا دوام ندارد و زود گذر است .

پاسخ فاطمه حسینی : بله . در واقع منشا بسیاری مشکلات و فساد ها در جامعه بدلیل افکار غلط عده ای افراد جاهل و نادان است که به طور مثال از مصلحت هایی که دین برای جوامع بشری لازم دانسته به نوعی یا در مقابل آن جبهه ی مخالف می گیرند و یا بدون داشتن علم و اطلاعات کافی از علت آن اصل ، در مقابل آن، با افکار نادرستشان ، پیش داوری می کنند .
 Printable View

All times are GMT+0 :: The current time is 4:55am
Page generated in 0.2673 seconds
Purchase Ad-Free Credits
This Forum is Powered By vForums (v2.4)
Create a Forum for Free | Find Forums